TLN, Fenex en evofenedex hebben vrijdag opnieuw aan de bel getrokken bij de douane over de regelmatige en langdurige verstoringen in de douanesystemen. De haperingen in de IT-systemen hebben een enorme impact op de logistieke processen, waarvan het bedrijfsleven ernstige hinder ondervindt. De drie organisaties vragen de douane daarom om zo snel mogelijk met een oplossing te komen.
Naast de problemen met de douanesystemen ondervinden ondernemers veel administratieve rompslomp, blijven aangiften nog langer in de verificatie ‘hangen’ (ook nog door verstoringen van vorig jaar) en zijn er aangifte-inhoudelijke problemen, zoals met contingenten.
Op basis van de stroom aan reacties die TLN, Fenex en evofenedex over de verstoringen in de afgelopen periode hebben gekregen heeft TLN mede namens Fenex en evofenedex vandaag zowel telefonisch als schriftelijk de douane op hoogambtelijk niveau opgeroepen om nu ernst te maken met het oplossen van de al lang lopende problematiek.
Tevens is gevraagd om op heel korte termijn te komen tot de daadwerkelijke invoering van de zogenaamde noodprocedure. Vanzelfsprekend blijven TLN, Fenex en evofenedex met de douane in gesprek om de zorgen en wensen van het bedrijfsleven terug te koppelen.
Door TLN
Reactie plaatsen
Reacties